tisdag 17 maj 2011

Min fina vän..

Fyller hela 21 år idag, och eftersom jag sitter på andra sidan potten har jag ingen som helst chans att ge en megastor grattiskram till henne så vi får nöja oss med ett inlägg tillägnat henne (och m&m)

Jag minns ännu när jag var liten och inte kände dig mer än att du var syrrans vän. Jag hade antagligen lika stor respekt för dig som många andra hade eller har (Du ser rätt farlig ut ibland). Tror att du kommer ihåg första gången du hörde mig flyförbannad, jag skulle åka med dig och syrran till vasa och satte mig blygt och snällt i baksätet men när ni satte igång med rökningen som jag hatar mest av allt så sket jag totalt i att jag borde visa lite respekt och satte igång med ett värsta utbrott om rökning i bilen, korsdrag osv. Ifall du glömt det så påminner jag dig nu iallafall eftersom jag aldrig glömmer hur mycket jag skämdes efteråt.

Hursomhelst började jag umgås med dig, mena och mela, och det tog inte lång tid förrän jag kunde prata om allt med dig (och m&m förstås). Ni var dom som drog med mig i alla dumma, idiotiska och härliga äventyr. Vi har aldrig haft tråkigt när vi varit tillsammans. Efter varje helg när alla legat och tjutit av skratt över allt vi lyckats åstadkomma på några få timmar, Alla gånger när nån kännt sig nere och allt blivit så mycket enklare efter en kväll ihop, Alla gånger vi stuckit iväg på nån roadtrip till Sverige eller till Ryska gränsen över nån helg när vi bara haft varandra att bry oss om och skita i omvärlden, Alla kvällar vi legat som potatissäckar i sofforna och ätit allt som kallas onyttigt, Alla gånger vi ryckt upp oss och faktist sprungit hela vägen upp för slalombackar, genom skogar, spelat badminton osv, alla gånger vi lekt barn pånytt, byggt sandslott osv, Alla gånger vi bara släppt ut allt som kallas skratt, ilska, hat, gråt och kärlek, alla dom gångerna är det som kallas livet för mig.

Ni kom och visade vad äkta kärlek är, Sen dess har allting ordnat sig på bästa sätt varje gång. Spelar ingen roll vad som än händer så finns ni alltid där. Det är det det handlar om. Inget annat kan jämföras med en sån vänskap, inget annat betyder så mycket som att få ha just det.

Du och jag har en hel del gemensamt vad gäller olika smaker, (musik, kläder,killar..) vilket gör det enkelt att förstå hur den andre känner. Du har alltid varit den första som säger vad du tycker vad gäller mina val, du har aldrig försökt få mig att ändra min åsikt men du ser alltid mitt bästa och även om jag många gånger valt fel så har du trots det alltid stöttat mig i det. Du är allt vad en fin människa kan vara och jag lär stå på mina egna ben, men skulle du plötsligt försvinna så skulle inte ens en rullator hjälpa till att hålla mig upprätt.

Ville bara säga att du är älskad och saknad, och du ska ha en jättefin dag så tar vi igen firandet när jag är hemma igen. Grattiskramar!

6 kommentarer:

  1. <3 <3 underbara duu <3 <3

    SvaraRadera
  2. naaaw<333 vi ska som såå fir BRUTALT! både att kiikus fyller o att du e på hemma-plan igen <3

    SvaraRadera
  3. <3 Vi ska no som rejnt, Å för att du e back from Italy ;) <3

    SvaraRadera
  4. nu lagar du ju tåra i ögona åt ejn, naaaw <3 koma hejm nu mesama så ska vi fir allt å allihop :) <3<3

    SvaraRadera
  5. ja nu var e snart uslit jär för nu pylar ja igen! allihopa ti sama ställ nu, heti <3

    SvaraRadera
  6. Slut ti pyl nu så syns vi snart ;) <33

    SvaraRadera