lördag 19 mars 2011

Lördag

Tänkte bokstavligen orsaka en hjärtinfarkt åt en äldre farbror imorse. Stackarn gick på skidspåret som inte är så bred och jag skulle bara springa förbi och tänkte inte på att han kanske hör dåligt, Så gubben hoppar flera meter upp i luften, (såg det ut som iallafall) tappade balansen, hamnade utanför spåret och såg helt skräckslagen ut. Helst av allt ville jag krama om stackarn och lugna ner honom, men då om något skulle en hjärtinfarkt ha kommit. Så, nästa gång lär jag sjunga för full hals när jag ser nån som påminner om honom. Som vårdare skall man hjälpa folk som råkar ut för hjärtinfarkter, inte vara den som orsakar det.

Idag var också sista gången självförsvarskurs och slapp dessutom ytterligare blåmärken. Mest pga att nästan ingen orkade vara seriös denhär gången.

4 kommentarer:

  1. Oj stackars farbror xD Men kan tänka mig att de endå såg ganska humor ut då han hoppade ;)
    Ja men om du böri kom på Aikido lär du säkert få blåmärken igen ;) De va skitkul så du skulle ju no kunna komma o pröva en gång iallafall! Måndagar kl 18...

    SvaraRadera
  2. haha, han gjorde min dag ;) Ja lova ju att baka till praktiska delen, så ja hinner int nästa månda då isåfall, men måndan därpå kan ja kom om ni far :D

    SvaraRadera
  3. hmm, vi måst se me den veckan :)
    vill du ha hjälp att baka?

    SvaraRadera
  4. Morsan lova att hjälp till så de behövs int! :)

    SvaraRadera