måndag 8 augusti 2011

Hej höst!

Någon annan som lagt märke till att löven börjat bli gula? Jag har alltid tyckt bäst om hösten, men denhär sommaren har jag inte hunnit uppleva ännu känns det som. Jag hade massor med planer för sommaren men har knappt gjort nånting alls. sommaren skulle med andra ord gärna få stanna några månader till. Dessutom är det första hösten på 12 år som jag inte får sitta och vänta på att skolan ska börja igen. jo det är sant, jag brukar alltid se framemot skolan, att få träffa alla igen och komma in i normala rutiner, att få köpa nya skoldagböcker, häften, pennor, att få se framemot helgerna efter en jobbig skolvecka osv. Men nu, nu sitter jag bara och har ett helt år framför mig som jag inte har nån aning om vad jag ska göra med. Förstås sitter jag på helspänn inför de kommande veckorna när jag troligtvist får svar från Sverige, Men blir det inget av det så vet jag inte vad jag ska hitta på.
Det om det, nu sova och förhoppningsvist inte drömma mardrömmar om min hårfärg inatt igen. Förstår inte hur jag nånsin har kunnat trivas i svart hår. Så, på fredag får Emma rycka in och rädda mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar