fredag 5 augusti 2011

Såhär såg min chilldag ut

  • Morsan ringde och bad mig leta efter småsyskonen.
  • Alice ringde och ville jag skulle hämta henne från jobbet eftersom hon var sjuk. bad henne ringa morsan istället.
  • Morsan ringde och frågade om jag kunde hämta Alice efterom hon skulle till Vasa sjukhus med Sara pga blindtarmen.
  • Körde till Jeppis och väntade på Alice utanför fresh men ingen syntes till.
  • Ringde Alice som tydligen varit i Kronoby och jobbat och inte vid Fresh, Alltså hade jag kört 40 km i onödan.
  • Hamnade bakom en lastbil som körde under 80 km/h hela de 30 kilometrarna till kronoby.  
  • Från kronoby till Lepplax fick jag snällt snusa en husvagn i baken.
  • När man äntligen var hemma igen ringer farsan och frågar om jag kan hämta Ted från Edsevö eftersom han skulle med till sjukhuset.
  • Så nu gissar jag att jag ska se efter ungarna ikväll. eller så ber jag snällt Ted att se efter dom och far ut med Mena o. Nenne istället, men kan hända det inte finns så mycket kvar av huset sen isåfall.
         Så kan de gå. Men vad gör det, det regnar ju..
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar