söndag 14 augusti 2011

Slow down.

'' Bert är nu vän med Yohanna och 23 andra..''
   2 minuter senare
'' Bert är nu vän med Josse och 17 andra..''

Ärligt talat, Finns det något som är mer avtändande (ja, jag säger så) än folk som skickar vänförfrågningar till exakt alla på facebook, kända som okända? Vad får man ut av att bli uppdaterad om vad hundratals andra människor gör som du aldrig ens sett röken av och aldrig kommer att se? Har en person närmare tvåtusen vänner på facebook börjar jag iallafall undra vad jag gör på hans/hennes vänlista. Då är man ju trots allt bara en i mängden av alla tusentals random peroner. Nu är det inte så att jag sitter och dömer folk efter facebookprofiler, eller det kanske är precis vad jag gör? men det säger ju en hel del om personen i fråga. I mina ögon höjs inte din status även om du har över tusen vänner på fb, Snarare sänker du ner dig rätt så lågt. Det var min åsikt för idag och nu låter jag folket ha sitt vänförfrågningskrig i fred och går ut en sväng.

5 kommentarer:

  1. Haha.. En till som stör sig på alla med enormt lång "vännerlista" ser jag! :P

    SvaraRadera
  2. du e int ända, Ida :D

    SvaraRadera
  3. Samma häär! vits att vara vän me såna som man aldrig typ pratar med eller känner =)

    SvaraRadera