måndag 31 oktober 2011

Jag skäms

Egentligen borde jag bara hålla tyst och inte avslöja vad jag gjorde idag eftersom ingen skulle få reda på det då, men om ni för tillfället känner er lite vilsna så kan jag trösta er med att jag har varit vilse i kokkola.. för andra gången! (första gången skulle jag och lillsyrran gå till prisma från centrum, men på nåt konstigt vis så hamnade vi helt utanför stan)
Jag har en tendens att följa efter bilar som kör framför och det är inte bara en gång som jag märkt att jag är påväg åt ett helt annat håll bara för att den andra bilen inte svängt där jag skulle svängt..
Hursomhaver gjorde jag samma misstag idag och plötsligt var jag nånstans långt utanför centrum där jag aldrig varit förut. Kunde ju inte ringa någon eftersom jag inte visste var jag befann mig. Snurrade på i nästan 20 minuter förrän jag såg en ''Jakobstad 33'' skylt och blev lite smått överlycklig, ända tills jag märkte att jag var påväg till Bosund. Och till råga på allt missade jag boholmsvägen så det blev en ca 55 km hemresa istället för ynka 21. Det var min sköna lediga dag! Men jag blev iallafall några klädplagg rikare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar