söndag 2 oktober 2011

Svar på era frågor

Anonym: Pojkvän? om inte, vill du ha?

Svar: Nej, jag har ingen pojkvän. Jag är nog inte förhållandetypen som vill ha ett förhållande bara för att alla andra har ett och att det hör till. Tvärtemot har jag sprungit fort som sjutton när det lutat mer åt det seriösa hållet. Som singel lever jag hur jag vill, det förväntas inget av mig, jag sårar ingen/blir inte sårad, inga julklapps- eller presentbekymmer och jag har bara mig själv att tänka på. Har man ett fast förhållande är det inte heller så enkelt att bara resa iväg hursomhelst, och jag har ingen lust att ha någon som håller fast mig här, ännu.
Visst finns det massor av positiva saker med att ha en pojkvän också, och självklart vill jag ha ett förhållande nångång, men för tillfället är jag nöjd med livet som det är.

Anonym: Trivs du bra i Sverige och vad jobbar du med eller studerar?

Svar: Jag stormtrivs i Sverige, men tyvärr bor jag ju inte där. Men sammanlagt har jag bott ca 4 månader där så lite har jag ju fått känna på att vara svensk. Svenskar är kända för att vara ''falsktrevliga'' men vem blir inte glad när alla som man möter i löpspåret, i trapphuset, på cykelbanan, på sjön osv hälsar glatt? Här får man lyfta handen så högt man kan för att folk ens ska lyfta ett finger. Dessutom hör man inte ett ord av finska språket i Sverige vilket jag helst undviker så långt det går.

Nujust jobbar jag på ett demensboende men vill pröva på något annat. Spenderar massor av tid att sitta och söka runt bland lediga jobb. Skulle helst ha ett jobb utomlands på 3-6 månader eftersom jag planerar att börja studera vidare till nästa höst. Saknar att få sitta i skolbänken, träffa nya människor, få in rutiner i vardagen, se framemot helgerna osv osv..

Anonym: Är du laestadian?

Svar: Jag anser inte att jag lever enligt laestadianismens principer och kallar mig inte laestadian. Däremot är jag kristen och har en egen tro vilket jag tycker är det viktigaste.

Anonym: vad tycker du om att dina föräldrar bor särbo? tycker du att det är fel?

För det första, vad exakt skulle vara fel med det?
Klart att det blir en liten omställning för allihop i familjen men det fungerar helt utmärkt och jag tänker inte ens på det mer. Faktum är att det är rätt skönt. Man får mer tid med båda föräldrarna, man får lite lugn och ro när småsyskonen inte sover hemma osv. Dessutom är pappa här rätt ofta så jag tycker inte det märks någon större skillnad. Och om det så bara handlar om att dom bor särbo i nån månad, ett år eller längre så är det ju deras sak. Men i dethär lilla inåtvända samhället som vi lever i så blir en naturlig sak helt onormal.


Ni får gärna fortsätta fråga men svaren får ni först när jag är hemma från Turkiet igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar