tisdag 3 januari 2012

I'm going crazy

Jag har vänt uppochner på hela dygnet eftersom det är evigheter sen jag haft ett morgonskift och bara kört kvälls och nattskift eller varit ledig, Så nu sitter jag uppe hela nätterna medan andra sover.
Så inatt hände en konstig grej som jag inte fått nån annan förklaring till än att jag hör i syne.
Hörde först hur ytterdörren där nere öppnas, tänkte vem springer ut denhär tiden? Men gissade att det var morsan som kollade så att den var i lås som hon alltid gör.
Efter en stund när jag släckt lampan och ska börja sova hör jag hur nån knackar på dörren. Fine, nu har hon låst ut sig själv tänkte jag och kravlade mig upp ur sängen och eftersom jag sover på övrevåningen bredvid kallvinden öppnade jag bara den dörren och frågade vem som var där. Men inget svar. Hörde istället ljud som att nån gått till en annan dörr och knackade. Suckade och drog på mig morgonrocken och gick ner och öppnade dörren , men där fanns bara en massa snö som blåst och inga spår alls.
Förövrigt var det tyst i hela huset förutom att någon snarkade lite här som där. Så jag gick upp igen, låste
rumsdörren, stoppade öronproppar i öronen, band en halsduk runt huvet, somnade och drömde mardrömmar.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar