lördag 31 december 2011

Nyårslöften

Sockerfri i några månader 
När jag bestämmer mig för att godisstrejka äter jag allt annat som inte kallas godis istället. så för att göra det enklare är det helt stopp med allt som innehåller socker i några månader framåt.

Stå på mig själv mer.
Jag tänker sluta känna att jag måste göra allting bara för att andra vill det och för att vara snäll, Framöver är det frågan om om jag vill det.

Släpp allt gammalt och blicka framåt istället.
Sluta se bakåt och fundera hit och dit hur jag kunde ha gjort istället, Varför det blev som det blev, ångra saker man sagt, människor man lärt känna osv. Vi lever bara en gång och det går inte att leva kvar i det förflutna.

Sluta ge människor en tredje, fjärde och femte chans.
Alla förtjänar en chans, ibland en andra chans men blir det flera gånger är det bara att inse fakta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar