fredag 30 december 2011

Sammanfattning av 2011

JANUARI
- Hände inget speciellt denhär månaden, Jag hade fullt upp med slutarbetet, plugga till studentskrivningarna och att ringa runt och leta praktikplats.
 
FEBRUARI
- Här var det hörförståelser och slutarbetet som stod på schema.
- Medan jag satt hemma och pluggade andan ur mig reste tjejerna iväg till Gran canaria. Det var lugnt sagt min värsta kväll pålänge eftersom dom var flera timmar försenad och jag satt där som en hönsmamma och bara stirrade på telefonen men världens klump i halsen.
- Lyckades också få tag i en Idolbiljett och fick stå utomhus i värsta kölden i över en timme förrän man kom in. Väl inne satt jag mest och väntade på att slippa ut pga magknip? så egentligen var det ingen höjdare alls för min del.
 
MARS
- Fick äntligen färdigt slutarbetet, både skriftliga och praktiska delen.
- Efter att ha ringt runt till alla ställen jag hittade fick jag tillslut en praktikplats i Umeå.
- Åkte iväg till Ruka tillsammans med familjen och D. Firade också min 19års dag där.


APRIL
- Drog iväg till Umeå i 6 veckor. Blev andra året jag åkte iväg när det var snö och kallt och kom hem lagom till sommaren.
- Lärde känna mig själv bättre, hann gå på en hel del fotbollsmatcher, bio, äta ute, tända på hus, söndra bilen och framförallt träffa en massa härliga nya människor under tiden jag var där.
- Efter tre veckor kom tjejerna på besök över en helg.
 
 MAJ 
- Packade ihop väskorna i slutet av Maj och sa hejdå till Umeå men blev tvungen att stanna kvar lite extra pga fullbokad båt, men inte mig emot. 
- Morsan hade skaffat sig en ny hund sålänge jag var borta. En trotsig och liten sådan.
- Fick äntligen min Examen och student!

 JUNI
- Åkte tillbaka till Umeå en vecka. Körde runt denhär gången så fick lite kvalitetstid för mig själv.
- Trodde mitt liv skulle ta slut på vägen hem nånstans i norra Sverige. Det har aldrig regnat så mycket som det gjorde då, och att vattenplana bland lastbilar på motorvägar e inget jag tänker uppleva en gång till.
- Tog hem Charmy för några veckor och återupplivade gamla hästminnen.
- Midsommar firades med ett glatt gäng vid gamla hamn.


JULI
-Tänkte bli blond..
- Gick på släktträff
- Charmy fick ett nytt foderhem
och en liten flicka som sin nya fodervärd. känndes så mycket enklare att åka bort när man vet att hon har det bra.
- Sa upp lägenheten och flyttade hem igen för att jag inte hade nån aning om var jag skulle bo eller jobba. Hann bo där i över ett år, så saknar hela lägenheten och känslan av att få ha något eget.
- Gick på min bästa barndomsväns bröllop
- Stack iväg till Åland med tjejerna.

AUGUSTI
- Medan andra började skolan igen fortsatte jag jobba.
- Satt mest och sökte nya jobb hela dagarna och ville flytta bort, börja på något nytt, lära känna nya människor osv.
- Blev också en liten omställning här hemma när farsan flyttade till Edsevö.

- Gick på ännu en av mina barndomsvänners bröllpop
 

SEPTEMBER
- Invigde kikas lägenhet i vasa
- Blev Umeå ännu en vecka. Denhär gången följde lillsyrran med som hade sin prao där under tiden.
- Gick på Snellmans 60års jubileum

 OKTOBER
- Reste till Turkiet, Alanya med hela familjen.
- Sa tack och hej till Navelpiercingen
- skaffade en smartphone som jag ännu inte tappat i toaletten.

NOVEMBER
- Åkte till Kiruna med mela och hämtade lite vinter och julkänsla.
- Hade en datorfri vecka
- fick upp konditionen och nådde mitt mål.
 
DECEMBER
- Choklad, vänner, familj och jobb beskriver denhär månaden bäst.

Dethär var då en kortkort sammanfattning av året. Såklart har det hänt en massa annat också men lite privatliv får man ha. Jag har iallafall haft ett jättebra år och jag ångrar verkligen ingenting.
Tack för dethär året alla ni som fått mig att lära och inse av mina misstag och tack alla som gjort året så lyckad som det blivit!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar